13.12.2010

SLEP-testi


Koulukuvat tipahti postista tänään! Henkilökohtaisesti olen aika tyytyväinen kuvaan, vuosien varrella on myös nähty niitä ei-niin-onnistuneita kuvia...
Sitten päivän aiheeseen. Pitkästä aikaa on vaihto-oppilasprojektista juttua. Ainoa huono juttu tässä prosessissa on sen hitaus, kaikki tapahtuu niin pitkällä aikavälillä.
Joka tapauksessa tänään enkun tunnilla suoritin SLEP-testin. Testi tehdään kaikille STS:llä jenkkeihin lähteville vaihtareille ja tänään oli siis mun vuoro. Testi koostuu kahdesta osasta, kuuntelusta ja kirjallisesta osiosta, ja molemmat osat kestäväst n. 45 minuuttia.
Kuuntelussa oli ihan perus helppoja kysymyksiä. Piti valita vaitoehdoista oikea ja mustata se vastauspaperiin. Nauhalta tuli esimerkiksi lause ja piti valita A-D mikä niistä oli täsmälleen sama kuin nauhalla. Toinen tehtävä oli katsoa kuvaa ja nauhalta tulluista kohdista valita se parhaiten kuvaa kuvaava.
Kirjallisessa osiossa oli erilaisia tehtäviä. Ensimmäiset tehtävät oli superhelppoja. Siinä oli esim. lause "A man is standing on the street" ja neljästä eri kuvasta piti valita oikea. (muut kuvat kuvasivat miehen istumassa, lukemassa kirjaa ym.) Testin lopussa oli 4 tosi vaikeeta (ainakin mulle) luetun ymmärtämis-tehtävää. Jotenkin en vaan saanu niistä tolkkua, sanat olivat ihan outoja ja vaikka kuinka yritin järkeillä nii ei se oikeen onnistunut. Toivottavasti testi ei sitten kaadu noihin viimeisiin...
Mietittiin kavereiden kanssa, että jos en pääsekään läpi niin mitä sitten? Enkö pääse lähtemään vai uusinko testin niin monta kertaa, että pääsen sen läpi?
No mutta, on the bright side se on on nyt ohi, ja nyt vaan odotellaan lisäinfoa!

6 kommenttia:

  1. ite oon kans lähdös ens vuon sts kautta jenkkeihi ja mun ei ainakaa oo tarvinnu tehdä tuota testiä ei ehkä tarviikkaa , riippuu siitä koulusta mihin tuun pääsemään.outoa :D

    VastaaPoista
  2. Aijaa, outoa... Koska kun sts-henkilö soitti mulle ja kertoi tosta testistä nii ymmärsin, että se tehään kaikille jotka lähtee vuodeks vaihtoon jenkkeihin. Mutta ehkä se sitten riippuu siitä, että mihin kouluun pääsee. :)

    VastaaPoista
  3. mä kans lähen STS:n kautta eikä vielä oo ainakaan minkäänlaisesta testistä mitään kuulunu vaikka hakupaketin oon jo ajat sitten lähettäny :D toisaalta, siinä paketissa kyllä oli erikseen englanninopettajan kanssa tehtävä sekä luetun, kuullun ja puhumisen testit että oisko sitte suurinpiirtein ne :D ? mut me kyllä poristiin vaa joku viis minuuttii jostai ihan turhasta ja se etti mulle vaa jonku artikkelin netistä joka piti suomentaa sillee suurinpiirtein XD sitte se vaa arvioi mut sen testin lopuksi.. ja eikä kyllä tosiaa oo mitää ilmotettu tämmösistä testeistä, mutta saapi nyt nähdä :)

    VastaaPoista
  4. Mäki oon lähös STSn kautta, eikä mulle oo mitää tollasesta hiiskuttu. :D Mut sain vast äskettäin lähetettyy sen ekan paketin papereita, et kylhän täs viel kerkee toi tulla ilmi... :)

    VastaaPoista
  5. Tosi outoa, miksi ihmeessä mä sitten oon joutunu tekee tommosen? Ja mä jotenkin ymmärsin että kaikki joutuis tekee tommosen, jotka lähtee vuodeks. Oon
    näköjään sitte ymmärtäny ihan väärin, mutta silti mua ihmetyttää, että miksi mä tein sen.

    VastaaPoista
  6. meen huomen tekee tuon testin ja jännittää tosi paljon ku oon todella huono englanssissa sain viime kurssista 5 et hyvin menee , muutki numerot on sitä 6-8 paikkeil!

    VastaaPoista