27.3.2011

let me introduce me

Selailin näitä aikaisempia postauksia ja huomasin kaksi asiaa: a) en ole tyytyväinen blogin ulkoasuun b) en ole missään vaiheessa kertonut itestäni eikä täällä ole musta mitään kuvia. Joten päätinpä korjata tämän vääryyden heti.
Uusi ulkoasu, tykkäättekö? :--)
018
Eli olen Nora ja oon syksyllä lähdössä vaihto-oppilaaksi ihanaan, aurinkoiseen Amerikkaan STS:n kautta. Tää blogi on tarkoitettu kaikille mun tutuille, jotka haluaa seurata mun vuotta Jenkeissä sekä tietysti muille vaihtareille ja kiinnostuneille. Multa voi kysyä ihan mitä tahansa vaihtoon liittyen, pyrin vastaamaan niin hyvin kun asiasta tiiän.
101
Sain kasiluokan keväällä idean, että haluun päästä elämään ulkomailla. Sitten tossa kesäkuussa (tais se sillon olla..) 2010 sanoin äitille, että nyt ois semmonen juttu, että haluan lähteä vaihto-oppilaaksi. Olin odottanut suoraa "EI":tä, mutta yllättäen äiti suhtautu asiaan aika avoimin mielin. Sitten kun aloin valita kohdemaata, niin jenkit oli aika selkee ykkös valinta. Mietin kyllä aika vakavasti myös Espanjaa ja Italiaa, mutta ei ne ollut niin houkuttelevia.
011
Mitä odotan Jenkeiltä?
No ensinnäkin se koko kulttuuri on niin mielettömän erilainen, kun täällä Suomessa. Kaikki koulun järjestämät kerhot, kiitospäivä, oikee ystävänpäivä, koulun tanssijaiset, pikaruokalameininki yms yms, lista on loputon.
Vaihtovuodelta ootan sitten kielitaidon parannusta, uusia ystäviä ja monia kokemuksia, joita en ikinä tekisi normaalilla lomamatkalla.
028
En ole tähän mennessä saanut tietää yhtikäs mitään :D Ei ole perhettä, ei ole mitään. Ootan ihan innolla sitä perhettä, tai enemmänkin sitä osavaltiota!
STS:llä saa osavaltio toiveen 400 €:lla. Mun valinnat oli 1: CALIFORNIA - mä niin haluun tonne!! 2) New York ja 3) Pennsylvania.
California ois mun unelma. Ollut jo tosi pitkään. Haluun päästä tsekkaa Hollywoodit ja tapaa kaikki julkkikset :D No ei vaiskaan, mutta California ois tosi jees!
glh
Mun tosi monet kaverit on lähdössä myös vaihtoon. Paras kaveri lähti jo helmikuussa Argentiinaan, ihan mieletön ikävä on ja jotenkin se fiilis, ettei tulla näkee toisiamme puoleentoista vuoteen, nii on aika epätodellinen.
Eniten mun kaverit on lähössä Jenkkeihin, sit on joku Itävaltaankin ja Chileen. Ai niin ja Uuteen-Seelaantiin.
010
Mulle tulee ihan kauhea ikävä kaikkea täällä Suomessa esim. kavereita, perhettä, kotia, tuttua turvallista lukiota, koulun -ah- niin kamalaa ruokaa ja muutenkin normaalia elämänmenoa. Tää ei sitten tarkota etten ois super innoissani vaihtovuodesta, sillä mä olen! Ootan niin, että pääsen pois Suomesta elämään täysin uutta elämää, vaikka ikävä tuleekin.
179055_186101148078859_100000369245749_546076_1986899_n
Aina kun haluan fiilistellä vaihtoa, niin pistän musan täysille ja alan tanssia ihan hullun lailla. Tässä on lista biiseistä, jotka saa mut dansaamaan:
- Miley Cyrus - Party in the U.S.A.
- Jay-Z feat Alicia Keys - Empire state of mind
- Katy Perry - Teenage dream
- Taylor Swift - Long live
044
Enää 4 kokonaista kuukautta!!

8 kommenttia:

  1. Oi, oon ihan innoissani sun puolesta! Toivottavasti saat pian tietää perheen ja osavaltion =)

    VastaaPoista
  2. voi kiitoksia :-) sitä mäkin toivon!

    VastaaPoista
  3. Aivan ihania nää isot kuvat! Ja mäkin odotan just tota, että pääsee suomesta pois elämään aivan uutta elämää! :)

    VastaaPoista
  4. kiva blogi!:)
    käy katsomas mun jos haluut :>>
    http://www.shokingpink.blogspot.com/

    VastaaPoista
  5. voi kiitos! käyn katsomassa :>

    VastaaPoista
  6. screaming hallelujah12. huhtikuuta 2011 klo 20.07

    hei tuli vähän tämmönen kysymys mieleen, et jos osaisit vastata.
    oon siis kuullu et vaihtarioppilaita valitessa olis joku haastattelu, et pitääkö toi paikkansa ja mitä siinä kysytään? olisin itekin aikeissa osallistuu vaihto-oppilaaksi nyt kun pääsis yläasteen eka läpi...
    kiitti jo etukäteen vastauksesta ! xxo (:

    VastaaPoista
  7. Heippa!
    Joo, mulle piti sen haastettelun toinen vaihto-oppilas, joka oli juuri palannut vaihtarimaastaan.
    Haastattelu käytiin englanniksi ja se kesti noin tunnin. Siinä kysyttiin mm. mitä tekee jos koti-ikävä yllättää, miten suhtaudut koulupukuun/kirkossa käyntiin/toisenlaiseen kulttuuriin yms. ihan tämmöisiä peruskysymyksiä. Itse jännitin sitä haastattelua tosi paljon, enkä tiennyt, että se on englanniksi. Kuitenkin siinä keskustellessa jännitys hävisi ja loppujen lopuksi englannin kieli tuli ihan itsestään. Tilannetta helpotti myös se, että pystyi puhumaan oman ikäiselleen eikä jollekkin järjestön jäsenelle. Eli ei kannata jännittää sitä. :-)
    Osallistu ihmeessä, tää on varmasti ihan mieletön kokemus! :)

    VastaaPoista