18.5.2011

informaatiooooo

Viime lauantaina STS piti valmennustilaisuuden jenkkilään menijöille. Infopaketti sisälsi vähän yli 4 tuntia luennoimista, entisten vaihtareiden kokemuksia ja lisäksi siellä oli eräs amerikkalainen nainen, joka on työskennellyt siellä päin STS:lle oliko se nyt 20 vuotta. Musta tilaisuus oli tosi kattava ja anto moniin kysymyksiin vastauksen. Alla olevista kuvista näätte mitä myös sain!

005
STS logolla varustettu paita. Perus punanen, ihan siisti mun mielestä.
015
Ja sitten ihan mielettömän iso, keltainen, huomiota herättävä reppu :-D Tosi kätevä ainkain musta. Tuo paita ja tää reppu pitää sitten olla päällä, kun lähtö koittaa. Sen avulla lentokentillä mut sitten tunnistetaan.

# Kun se luennoitsija sanoi ton, niin mulle tuli jotenkin outo olo. Voi vitsi, tää on oikeasti tapahtumassa.

012

Mitäs voisin kertoa siitä tilaisuudesta?
Siellä ainakin painotettiin sitä, että Jenkkilässä on täysin erilaiset säännöt nuorille kuin täällä Suomessa. Ihan jo turvallisuussyistä kotiintuloajat on arkisin siinä 9 p.m. eikä ne hirveästi eroa viikonloppunakaan. Niihin myös ei ole mitään vastaanpanemista, sillä siellä kunnioitetaan vanhempia ja heitä myös totellaan. En usko, että tästä tulee mulle kovinkaan suurta ongelmaa. :-)

Oli muuten tosi kiva kuulla niiden entisten vaihtareiden kokemuksia. Sain kuulla ties mitä väärinymmärryksiä ja "kommelluksia". Nyt osaan varautua niihinkin!

Mulle tuli täysin yllätyksenä se, että Jenkeissä WC ei aina toimi kunnolla. Vaihtarit kertoivat, että he olivat joutuneet muutaman kerran avaamaan tukkeutuneen vessan semmoisella imukupilla - eiku onko se sen niminen, kamala blackout... Nauratti sillon, ei varmasti naurata silloin kun se käy mulle!

Jos on jotain kysyttävää tilaisuudesta, niin pistäpä kommenttia, yritän vastata siihen parhaimman mukaan. 

Huomasin muuten, että bloggerin kautta Soon U.S.A.:lla on 20 lukijaa! Ihan mieletöntä. Vaikka kaikille se ei ole paljon, niin mä kyllä arvostan noinkin montaa. Kiitos, ja kiitos kaikista kommenteista :-)

# Jos mun elämä kiinnostaa ihan muutenkin kuin vaihdon puolesta, niin klikkaappas Fashion Fondue.

6 kommenttia:

  1. ootko sä vieläkään saanu tietää isäntäperhettäs tai ees osavaltiotas? =)

    VastaaPoista
  2. mitään ei ole vielä tiedossa :/ voin kertoa, että kun saan ne tietoon niin tulen heti ekaksi postaamaan ne tänne. :-)

    VastaaPoista
  3. Hei siistiä löysin ihan sattumalta sun blogin ku oon nimittäi itekki menossa STSn kautta jenkkeihin ens lukuvuodeksi :)) mut joo tosiaa mä en päässy omaan valmennustilaisuuteeni ollenkaan nii viittisiks vähä valottaa et mitä ne sillee pääasiassa kävi läpi? jos et jaksa tähän alkaa mitään älytöntä settii kirjottaa ni jos voisit pistää meiliin vaikka :)? oisin tosi kiitollinen! kyllä ne varmaan jotain matskuu sieltä meinasivat lähettää mut jos tuli jotai semmosia käytännönjuttuja ilmi mitä ei papereissa lue ni niistä ois mukava tietää.

    kiitos jo etukäteen! ja kiva tää sun blogi :)
    - Jasmine casu_94@hotmail.com

    VastaaPoista
  4. Pistän viestiä sulle viikonlopun aikana. Nyt on koeviikko, niin on viikolla vähän kiire.
    :-)

    VastaaPoista
  5. Hihihiii ku mä olin sillo STS:llä kielimatkal briteis kolme vuot sit, nii meil oli kans tollaset keltaset STS reput, ja meijä oli pakko käyttää niit siel :DD
    t.sartti

    VastaaPoista