4.11.2011

just for fun

Säännöt ovat seuraavanlaiset:

- kiittää tunnustuksen antajaa

KIITOS EPAA!

- antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle

Nelli, Heini, Geir, and Ravel enka keksi enempaa

- kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään

- ja ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.

kattokaa kommenttiboxinne

Tosiaan mua heitettiin siis haasteella, jossa pitaisi kertoa kahdeksan satunnaisata faktaa minusta. No, teen sen nytten - vaikka oonkin jo myohassa mun tapaamisesta Austinin ja Michellen kanssa :-D he odottakoon.

142

1. Rakastan Amerikkaa
I really do. Rakastan naita ihmisia, jotka on mukavia ja avoimia, rakastan Texasin ilmastoa, rakastan sita, etta saan pelata joka paiva tennista hyvassa seurassa, rakastan tata ruokaa (onneksi saan edes jotain liikuntaa!) ja rakastan tata koko mahdollisuutta, etta saan viettaa vuoden jossain toisessa maassa!

2. Naen valilla unia, etta joudun vaihtamaan perhetta
Oon viime aikoina lukenut kavereiden ja tuntemattomien blogeista, etta he ovat joutuneet vaihtamaan perhetta jostakin syysta. Heti seuraavana yona nain unta, etta mun piti vaihtaa perhetta puolen vuoden jalkeen, koska "mun taustoista loytyi jotain, jonka takia mut lahetettiin muualle." Ja se meni viela silleen, etta mun perhe ei halunnut lahettaa mua pois. Se oli tosi outoa oikeesti. Ja muistan panikoineeni siina unessa sita, etta jostakin syysta olin jattanyt yhden laatikon purkamatta jossa oli kaikki mun korut, ja pelkasin etten saa sita enaa takaisin :-D

091

3. Vihaan mun aksenttia
Elin about kuukauden sinisilmaisena ja kuvittelin, etta puhun sujuvaa ja kaunista englantia. Sitten eras herra Austin heitti, etta mulla on tosi vahva aksentti. No siina yritin sitten todistaa, etta ei muuten ole, kunnes sain sitten kunnolla kaikilta, etta "YOU HAVE AN ACCENT". Enka pida siita ollenkaan.

4. Oon menossa Twiligith Breaking Dawn part 1 yonaytokseen
Mutta vain siksi, etta mun perhe haluaa, etta koen jotain hullua amerikkalaista!!! Eli naytos alkaa 12:01 am ja meika on siella sitten eturivissa kolme tuntia aikasemmin, no en. Mutta kylla mun taytyy myontaa, etta oon aika innoisani :-D

004

5. Paasen matkustamaan taalla
Ennen kuin tulin tanne, mietin aika usein, etta paasenkohan vierailemaan missaan muissa paikoissa, vai olenko koko ajan taalla Texasissa. Nain ei kuitenkaan ole, silla nyt kiitospaivaksi lahdetaan Minnesotaan, spring breakkina mennaan mita luultavammin Gran Canyonille ja koulun jalkeen suunnitteilla on reissu (tais olla) Coloradoon koskenlaskua harjoittaman. WOOPWOOP.

6. Syy miksi oon taalla Amerikassa johtuu tasta biisista
Naurakaa vaan, mutta se on se syy.

011

7. Oon tosi hyva kaveri meidan koulun toisen vaihtarin kanssa
Ihan ensimmaiseksi olin siis koulussa ihan yksin, mutta pari viikkoa koulun alkamisen jalkeen mun kouluun tuli toinen vaihtari Saksasta. Ja nyt hanesta on tullut mun varmaankin paras kaveri taalla. Ymmarretaan toisiamme, ja itseasiassa sen host-veli on mun kaveri myos, ja han sanoi, etta meidan pitaisi suurinpiirtein olla vihollisia ja hengailla vaan amerikkalaisten kavereiden kanssa. Oon kuitenkin ite sita mielta, etta me vaihto-oppilaina ymmarretaan toisiamme eri tavalla. No anyways. :D

8. Oon liittynyt prom-comittteehen
Mun salainen haave on muutaman vuoden ajan ollut, etta saisin jarjestaa koulun tanssiaiset, ja varsinkin taalla Amerikassa se on ihan erilaista kuin Suomessa. Nyt liityin siis prom-komiteaan, ja paasen osallistumaan tanssiaisten jarjestelyyn - taas yksi unelma toteutuu! Siita tulee niin mahtavaa :--)

14 kommenttia:

  1. pakko sanoo että jos tänne Minnesotaan tuut kiitospäiväks niin pakkaa jokku termovaatteet mukaan koska texasiin verrattuna tää paikka on jääkaappi! tyttö joka on nauttinut minnesotasta jo melki 4 kuukautta :)

    VastaaPoista
  2. äh... et oo tosissas tost biisist? :DDD hahahahah...

    VastaaPoista
  3. ymmärätkö sä kaiken mitä ne siellä puhuu vai jääks sul jotai mustii aukkoi välil ? :D

    VastaaPoista
  4. princess: hahha aivan varmasti, mutta miten se on suomeen verrattuna? onko se samanlaista, lampimampaa vai kylmempaa?

    geir: geir shut up :D

    heidi: ymmarran 99,999999% mita taalla puhutaan. loput 0.000001% menee ohi bilsan tunnilla :D

    VastaaPoista
  5. oon nii kateelline et pääset tonne ensi-iltaa!!! :DD

    VastaaPoista
  6. No LÄMPIMÄMPÄÄ EHDOTTOMASTI!:D Mutta kyllä varsinki aamut tääl on tosi kylmii, mut iltapäiväl yleensä paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta ja on ihan siedettävää :)

    VastaaPoista
  7. lisäyksenä, itse en täällä vielä talvivaatteita käytä, jotkut kyllä käyttää uggeja jo ihan innolla.. Mä en oo viä niin kylmissäni ja täällä ei oo tullu viä lunta mikä kuulemma on toosi harvinaista :D

    VastaaPoista
  8. ano: haha :D

    princess: kiitos tiedosta :--) nyt osaan varautua !

    VastaaPoista
  9. oon ihan ulapalla! tanssitaanko promit kakkosella vai kolmosella jenkeissä ? ite lähen ens vuodeks pelaa lentopalloo sinne ja todennäkösesti meen siis lukion kakkos luokkalaisien joukkoon opiskelemaan. itse tanssin kyllä wanhat jo tänä vuonna suomessa! ps löysin blogisi tänään ja odotan innolla tulevia postauksiasi :D

    VastaaPoista
  10. Siis Amerikkalaisessa lukiossa on nelja vuotta, toisin kun Suomessa on vain kolme. Ja promit tanssitaan viimeisean vuonna, eli silloin kun olet seniori. Vaihto-oppilaat paasee tosin ilmaitteeksi promiin, samoin kuin seniorit, muut joutuu maksaa siita, jos aikoo menna. :-)

    Kiva jos tykkaat. Pitaisi taas vaihteeksi nakojaan postata jotain :---)!

    VastaaPoista
  11. ihan vaan semmosta, että tyylii kaikilla on aksentti. Toi "you have an accent!" tulee kaikille, jotka tulee jostain muualta. Täälläkin on yks jätkä mun government tunnilla, ja se on New Yorkista, niin silläkin on aksentti. Se on siis ihan normaalia, koska miten todennäköistä on, että puhut texasin murteella englantia ylipäätänsä? Jillaa siis ja älä opi "niiden aksenttia" ;)

    -Terv. 12v yhdessä <3

    VastaaPoista
  12. Ja lisäys tohon, että vaihtarit pääsee ilmaiseksi promiin, niin se on paikkakohtaista. Southern-Californiassa ei ainakaan pääse.

    VastaaPoista
  13. hei terveisin 12v. yhdessa! ymmarran kylla tuon, mutta haluisin semmoisen kauniin amerikkalaisen aksentin(en siis sita ihanaa teksasaksenttia) :-)

    ai, siis sa et paase ilmaseks promiin? buu :/

    VastaaPoista
  14. Ei kannata murehtii aksentistas!
    Mulle ainakin sanottiin etta mun aksentti on vain Charming! :)

    VastaaPoista