21.1.2012

the "it" question

"Do you miss your family?"
"It must be hard for you to be away for a year from your family."
"I couldn't do it, I would miss my family way too much."

Tuommoisia kysymyksia saan kuulla melkeinpa joka paiva. Uudet tuttavat kysyvat jotain tuon kaltaista heti ekaksi tavattaessa ja vanhat ystavat varmistavat tilanteen vahan valia. Mun vastaukseni on usein, etten ikavoi. En nae mitaan syyta miksi viettaisin elamani ainoat 10 kuukautta Amerikassa itkien joka paiva ja kaivaten kotiin. Totta kai, mulla on "ikava" kotiin, alkaa nyt kasittako vaarin. Olisi kiva halata aitia pitkasta aikaa ja jutella kavereiden kanssa. Kaikki olisi helpompaa, kun ei tarvitsisi miettia englannin kanssa, vaikka se sujuukin jo ihan luonnostaan. Kaikki olisi helpompaa, jos ei tarvitsisi kavereiden kanssa yrittaa koko ajan. Kaikki olisi helpompaa, jos saisin liikkua kaikkialle minne haluan, milloin halua.
139
076
Mutta tiedattekos, elama ei ole helppoa. Vaihtovuosi ei ole mikaan lomamatka pois kotoa bilettamaan. Mulla on taalla velvollisuuksia, jotka mun taytyy yrittaa tayttaa. Arvosanojen on pysyttava ylhaalla, kavereiden kanssa olisi pidettava yhteytta ja selvita tenniksen parissa. 
Nykyisen teknologian vuoksi en jaa ihan pimentoon mita tuolla kotipuolessa tapahtuu. Skypetan nykyaan perheen kanssa kaheden viikon valein, facebookissa kayn lahes joka paiva ja siella vaihdan kuulumiset kavereiden kanssa. Suosituksena olisi, etta koneella saisi viettaa tunnin viikossa, mutta joo, toi ei toimi mulla. Vietan 1-2 h paivassa :-D Musta tuntuisi, etta mun elama olisi rajoitettua, jos en saisi puhua perheelleni "milloin haluan" ja jos en saisi tietaa mita koulussa tapahtuu yms. Mun pitaisi kylla vahan vahentaa tata koneella oloa... Mutta toisaalta oon nuori, kaikki viettaa aikansa facebookissa - myos yllattaen amerikassa!
016
075
Kaikki hoitavat ikavansa eri tavalla, joillekin itkeminen on ratkaisu, joillekin jokin muu tapa on parempi, kuten juokseminen, kirjoittaminen tms (oon yrittanyt pitaa paivakirjaa, mutta unohdan sen valilla, ja yritan taytella puuttuvia tapahtumia aina pari viikkoa myohemmin..). Ite olen itkenyt tasan kolme kertaa: ensimmaisena paivana olin ihan hermoraunio, tokana iltana tirautin pienen kyyneleen ja ensimmaisen koulupaivan jalkeen biologian parissa turhauduin niin paljon, etta oli pakko purkaa se itkemalla. Jos joskus mulle tulee ikava tunne, hoidan sen kuuntelemalla musiikkia. Kokosin pienen soittolistan, joiden lyriikat inspiroi mua. Kuten sanoin, jokainen paiva ei ole taynna ylamakia, joskus ne alamaetkin on kohdattava ja silloin musiikki auttaa. Kehotan kaikkia tulevia vaihtareita pistamaan mieleen muutaman kappaleen, joka merkitsee itellesi paljon tai joka muistuttaa sua sun perheesta. Mulla on yksi kappale, josta on tullut niin henkilokohtainen, etten halua jakaa sita edes taalla. Tossa on kuitenkin muutama meikkiksen suosikki (aika tyttopoppia, mutta haters gonna hate).



i spread my wings and i learn how to fly 
i'll do what it takes 'till i touch the sky
and i make a wish, take a chance, make a change 
and breakaway
out of the darkness and into the sun
but i won't forget all the ones that i love



so i won't give up, no i won't breakdown
sooner than it seems life turns around
and i will be strong even if it all goes wrong
when i'm standing in the dark i still believe
someone's watching over me

it doesn't matter what people say
it doesn't matter how long it takes
believe in yourself and you'll find
and it only matters how true you are
be true to yourself and follow your heart



i gotta keep trying, gotta keep my head held high

there's always gonna be another mountain
i'm always gonna wanna make it move
always gonna be an uphill battle
sometimes i'm gonna have to lose
ain't no about how fast i get there
ain't about what's waiting on the other side
it's the climb

the struggles i'm facing, the chances i'm taking
sometimes might knock me down
but no i'm not breaking
i may not know it but these are the moments that
i'm gonna remember most yeah
just gotta keep going
and i, i gotta be strong
just keep pushing on

Pinkilla kursivoidut lauseet on niita todellisia inspisvirkkeita. Tarkeinta on katsoa eteenpain, mennyt on mennytta, mokaaminen on sallittua ja tarkeinta ei ole se lopputulos, vaan se, etta on hauskaa. Ei mua kiinnosta, etta saanko jokaisesta kokeesta A:n, eli jos valittavana on tenniksen peluuta kaverin kanssa vs. lukeminen, meika valitsee tenniksen peluun 10-0. Mika tossa Kelly Clarksonin biisissa miellyttaa, on se, etta ma tosiaan oon taalla yksin, itsenaistymassa ja oppimassa, ja vaikka mulla ei ole aikaa jutella kaikkien kanssa koti-Suomessa, en ma silti unohda ketaan.
073
104
Mun ei tarvitse kuitenkaan tuntea, etta olisin yksin taalla, silla mulla on aivan mahtavia ystavia. Viime aikoina olen vain lahentynyt mun kavereiden kanssa. Mulla on suunnitelmat taynna seuraavalla kahdelle kuukaudelle, mukavia juttuja on tiedossa! Oon tosi onnellinen, etta kaikki on mennyt hyvin. Mulla on - kuten edellisesta postauksesta olette varmasti lukeneet - enimmakseen tyttokavereita, my girls are the best ones.
231
012
Joinakin paivina, kun kavelen kentilta kotiin tai kayn juoksemassa, tunnen auringon lammon mun iholla keskella tammikuuta, pystyn haistamaan tuoreen ruohon tuoksun ja katson pilvetonta taivasta. Niina hetkina ymmarran kuinka onnekas olen ja kuinka ihanaa mun elama on talla hetkella.

# Sekalaisia kuvia talta viikolta.

12 kommenttia:

  1. Vaihtovuosi ei ole mikaan lomamatka pois kotoa bilettamaan... smh :D

    VastaaPoista
  2. hahahahahaa hyvin kirjotit mut nauran edellee tolle valentinesdaykorttistandille :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitoksia :> joo oli pakko ottaa kuva tuosta pinkki-rajahdyksesta!

      Poista
  3. Nora oot ihana, mul on ikävä <3 Ja kivoi postauksii :---) pus!
    t. jannina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mullakin on ikava sinnuu tyttoseni! ja kiitos naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaain paljon :>

      Poista
  4. ihan sika kiva blogi! haluisin kans ite vaihtariks mut en tiiä uskallanks...! Millast sul on ollu siel?:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! ja vaihtoon lahto on kylla ihan mieleton kokemus. jos vaan pystyt niin lahde ihmeessa! :-)

      Poista
  5. ihana blogi! oot tosi kaunis! löysin tän just ja sen verran kivoja tekstejä ja kuvia on että jään ehdottomasti seuraileman (---: sulla on siellä varmaan ihanaaaa mäki haluun aurinkoo ja lämpöä! tääl on vaa lunta iha liikaa ja pakkasta..hrrr

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voooi kiitos! ihana kuulla :> ja taalla tosiaan nuo lampotilat lahentelee semmosta kahtakymppia, plussan puolella ;) ihan mukavaa vaihtelua!

      Poista