21.4.2012

american prom

Kuten viime postauksessa kerroin, mulla oli viime viikon lauantaina mun ensimmainen ja viimeinen Amerikkalainen prom.
Vaikka olinkin odottanut sita varmaan kaikkein eniten koko talta vaihtovuodelta, itse tapahtuman lahestyessa mun kiinnostus sita kohtaa heikkeni vahitellen. Tytot pistavat ihan torkeasti rahaa pukuunsa (helposti yli 300 dollaria, keskiverto varmaan semmoinen 500), kampaaja-aika pitaa varata, uudet meikit ja kengat ostaa, feikki-rusketus aloitetaan jo helmikuussa yms. Poikien sen sijaan pitaa vuokrata puku (parisataa dollaria) ja maksaa illallinen. Joskus kuluihin kuuluu myos limusiinin vuokraus seka jatkot - lipun ostosta puhumattakaan (tana vuonna se oli $60). Ei oo halpaa ei. Mun suunnitelma oli alusta asti paasta halvalla, silla en kuitenkaan voisi tuoda pukuani takaisin Suomeen tilanpuutteen vuoksi, joten en halunnut tuhlata siihen satasta enempaa. Paasin kuitenkin melkeinpa ilmatteeksi, silla vaihtareiden ei tarvitse ostaa paasylippua, sain puvun host-perheen veljen vaimolta, joka oli kayttanyt sita pari vuotta aikaisemmin, kengat ostin alle $50:lla, eika meidan ryhma vuokrannut limusiinia. Jostain taisin lukea, etta keskimaarainen summa mita Amerikkalainen nuori kayttaa promiin, on yli tuhat dollaria. Paasin noin $900 halvemmalla, ja mulla oli silti erittain onnistunut prom. :-D
Mulla oli siis ihan oikea "deitti," mutta mentiin myos semmoisessa isommassa ryhmassa. Prom alkoi kahdeksalta, Chrisin oli tarkoitus tulla hakemaan mua siina puoli kuuden aikaan, jonka jalkeen suunnitelmissa oli menna ottamaan kuvia yhdelle universitylle, mutta paadyttiin loppujen lopuksi yhteen toiseen mestaan. Siella oli suurinpiirtein kaikkien vanhemmat rapsimassa kuvia toisen peraan, ja puolessa valissa mun naamalle oli vaantynyt semmoinen tekohymy, etta poskiin sattui. Taman jalkeen mentiin porukalla syomaan, ja sielta promiin semmoinen puoltoista tuntia sen alkamisen jalkeen. Aluksi siella naytti olevan tosi tyhjaa ja ihmiset vaan seisoskeli, mutta se ei meidan ryhmaa haitannut - me otettiin suunta tanssilattialle ja oltiin siella melkein promin loppumiseen asti. DJ oli oikein onnistunut, silla se oikeasti onnistui soittamaan muutakin kuin countrya (viime vuoden DJ:n soittolista oli kuulemma koostunut kantrista ja kirkkomusasta).
Kotona olin siina kahden maissa, iloisena ja uusia kokemuksia rikkaampana. :-)
... ja teille jotka jaksoivat lukea koko tekstin, aplodit! Tassa on kuitenkin "muutama" kuva mun illasta!

049-tile
Kavin kampaajalla laitattamassa mun hiukset, ja toivoin etten olisi mennyt. Mun toiveena oli saada semmoinen lettihakellys ja loysa nuttura... ja sain kiharapilven. Mun paassa oli niin paljon hiuslakkaa, etta olisi vaatinut tornadon verran, etta mun hiukset ois liikkunut. En tykannyt yhtaan, mutta niilla nyt mentiin.
045
McKenna
030-horz
Meikin pidin simppelina, mutta pistin sinista ja paljon glitteria silmiin. Ennen mun lahtoa, mom kaski pistamaan viela lisaa glitteria... Illan paatteeksi glitter oli meikan naamalla :-D
063
076
Olin tosi tyytyvainen mun pukuuni. Aluksi kun nain sen, en ollut niin vakuuttunut, etta onko se ihan mun tyylinen, mutta olihan se. Paalla se tuntui niin hyvalle, eika mun tarvinnut tehda sille melkein mitaan (mita nyt vahan lyhennettiin ja otettiin sisaan vyotarolta). Mekon vari oli niinkuin mun silmien vari, joten tykkasin tosi paljon. Monet (oikeasti enemman kuin joku kymmenen) sanoi, etta naytan ihan Tuhkimolta. :-) hehe, Amerikkalaiset on ihania.
086-tile
Corsagen saaminen oli mulle se tarkein juttu. Perinteisesti poika antaa sen tytolle, ja se yleensa sopii pukuun yms. Meilla oli hieman draamaa tuon corsagen saamisessa, mutta sain kuin sainkin sen, ja rakastin sita! Mun on tuo ensimmainen kuva - eiko olekin kaunis? Dinahin on tuo oikeanpuolimmainen.
114
Judith ja Romario oli meidan auto-kaverit.
136
Mina ja Chris.
146
154
158
167
Mina, Dinah, Judith. Ilta olisi ollut paljon tylsempi ilman naita tyttoja.
171
Pistettiin puhelimet poydalle, ettei kaytettaisi niita. Haluttiin nauttia siita hetkesta (ei noi kannykat kylla kauaa pysyneet tuossa).
199
193
Paras ryhma ikina!
243
Prom-sali oli koristeltu kauniin yksinkertaisesti. Teemana oli keskiyon masquerade ja se nakyi koristeissa - harva oli oikeasti tuonut oman maskin. Paavareina oli musta, valkoinen ja hopea.
258-tile
Paikan paalla tarjottiin pienta syotavaa, muttei moni siella jaksanut syoda mitaan. Mua kaduttaa, etten kokeillut suklaa-mika-lie-suihkulahdetta!
214
289
290
286
Dancing... Ihmiset kayttaytyi mun mielesta yllattavan "siististi," eli paljon ei ollut havaittavissa nuoleskelua tai "dirty dancingia". Muutamat booty dancet siella oli, mutta yritettiin ignoorata ne parhaamme mukaan. Meidan kayttaytymista siella oli vahtimassa kymmenisen opettajaa, mutta ne pysytteli taka-alalla - muutama tuli tosin kehumaan tyttojen pukuja tms.
220-tile
228
239
Oon taas vaihteeksi niin kiitollinen mun ystavista taalla. Ne on parhaita. :-)
299
Lopussa oltiin aika vasyneita, Judith oli tassa vaiheessa jo nukahtamispisteessa.

Mun ilta oli siis erittain onnistunut, vaikka aluksi arsyttikin se, etta oltiin myohassa ja koko taa panikointi hiuksista ymsyms. En taaskaan vaihtaisi tata kokemusta mihinkaan :-)

14 kommenttia:

  1. Miten musta tuntuu, että lähes kaikkien vaihtareiden kouluissa tänä vuonna on ollut teemana naamiaiset tai jtn vastaavaa. Meilläkin oli samainen teema :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, se on varmaan aika suosittu talla hetkella :)

      Poista
  2. vau miten hienoja kuvia:-) ja tosi upeet hiukset teillä kaikilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva kun tykkaat hiuksista, mulle ne ei vaan ollut semmoiset kuin olisin halunnut :/

      Poista
  3. Ensimmäinen efekti mulla oli et TUHKIMO! : D haha ihan selkee. Upee puku ja toi kampauskin kyl mun mielestä sopii sulle tosi hyvin! Mukava kuulla et sulla oli hyvä ilta ja kaikki meni mukavasti =) J

    VastaaPoista
  4. Mulla on ensviikolla prom ja toivon etta se on yhta onnistunu kun siun :) tykkaan sun blogista myos! Ja toi on kylla ihan uskomatonta miten noi kayttaa tota rahaa... HUH

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti sullakin on yhta onnistunut:-) Ihana kuulla etta tykkaat mun blogista :)

      Poista
  5. Tuli niin oma prom mieleen, vuodelta 1984 :-))))))! Anyways, ihania kuvia ja oot ollut tosi kauniina liikenteessä ja järkevällä budjetilla!

    VastaaPoista
  6. ihania kuvia! (: sun puku on tosi ihana!

    VastaaPoista