9.5.2012

exchange student dinner 2012

Long time no see, sori muruset! Viime aikoina ei oo oikein mitaan erikoista tapahtunut, paitsi koulussa kayntia, sita jokapaivaista kavereiden kanssa oleskelua, ja kaikkea muuta pienta kivaa. Kavin koe-esiintymassa mm. koulun talent-showhun, olin katsomassa host-siskon tenniksen peluuta Statessa (hopeeta baby!!), ja kavin tsekkaamassa Dentonin arts&jazz festivaalin. Naista tapahtumista kuvia myohemmin isommassa postauksessa.
Puoltoista viikkoa takaperin meilla vaihtareilla oli kuitenkin meidan toinen iso tapaaminen (meilla ei naita kokoontumisia ole kylla turhan montaa ollut, saali sinaansa). Joka vuotinen vaihto-oppilaiden illallinen jarjestettiin Dinahin kotona, ja hanen perhe oli koristellut koko talon todella hienosti. 
Jokaisen piti kirjoittaa isantaperheelleen kirje, joka luettaisiin heille sitten paikan paalla, seka jokaisen vaihtarin piti valmistaa kaksi ruokalajia (liha ja kasvis) omasta kotimaastaan. Mulla oli tosi vaikea keksia suomalainen kasvisruokalaji, ja lopulta paadyin pinaattilettuihin ja makaronilaatikkoon. 
Vaihtareiden piti saapua Dinahin luokse jo puoleltapaivin, jotta voitaisiin tehda isantaperheille laksiaislahjat ja jutella vaihtovuoden kokemuksista. Oli mukava nahda vanhoja tuttuja, ja tapasin muutaman uuden ihmisen.
Illallinen aloitettiin siina kuuden aikoihin, ja ruoka oli tosi hyvaa! Meidan aluevalvoja on jarjestanyt taman illallisen nyt 13 kertaa, ja han sanoi, etta taman vuoden ruoka oli parasta pitkaan aikaan. Ehka se oli meikan pinaattiletut ;)
Ruuan jalkeen jokainen vaihtari luki perheelleen kirjeen, jossa kiitettiin kaikesta ja muisteltiin mennytta vuotta. Se oli aika tunteet pinnalle nostattava hetki, silla isantaperhe on se, joka tekee tasta vuodesta semmoisen kuin se on. Ne on niin suuri osa tata kokemusta, etta kylla niita pitaakin ihan erikseen kiittaa :-)
Lopuksi aluevalvoja oli jarjestanyt viela diashown meidan vaihtareiden kuluneesta vuodesta. Bloopers-kuvissa suurin osa oli mun ja Dinahin yhteiskuvia, jotka oli vedetty facebookista. Ja ne eivat siis olleet sielta hurmaammasta paasta :-D 

204
Toi oli mun ensimmainen kerta, kun tein pinaattelettuja - ja ne oikeesti maistui hyvalle! 205
Mina ja Dinah <3
214 216 220-tile
Taman vuoden isantaperheen lahja oli tuommoinen omalla tyylilla paallystetty kirja, jonka sisaan oli upotettu, etta mita perhe merkitsee minulle. Ihan kiva idea, ja mun mielesta mun onnistui hyvin :-) Olin erittain ylpea siita :d 535680_10151601876225294_763965293_24321959_1310871802_n 242 248 261 281
<3
 251 405020_10151601913780294_763965293_24322148_770792974_n 535554_10151601911565294_763965293_24322130_907690007_n
Me vaihtarit! Kuvasta puuttuu muutama alkuperaisesta ryhmasta (kaksi lahtenyt kotiin, yksi muutti Oklahomaan) ja yksi ei paassyt talla kertaa tulemaan. 307 562791_10151601874325294_763965293_24321912_801805565_n
Mina ja aluevalvoja, joka antoi mulel jonkun todistuksen, etta oon ollut vaihto-oppilas. Mihinkohan ma pistin sen?... 575455_10151601873830294_763965293_24321906_898375160_n
Kirjeen lukemisen jalkeen :D 329
Diashow :-)

8 kommenttia:

  1. oi ihana! oot nii kaunis (-----:

    voisitko muute tehä videopostauksen enkuks PLIIS <3 haluun kuulla sun ihanan aksentin ja äänen muutenkii(: ei sen tarttis ees olla pitkä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oh crap, mun on pitanyt tehda se videopostaus jo kolme kuukautta, mutta se on aina jaanyt.... voisin kuitenkin julkaista ne videot mitka jo kuvasin, vaikka niissa onkin ehka hieman vaaraa tietoa :-D mutta kiitos muistutuksesta!

      Poista
  2. Heei:) miten sulla on mennyt sts:n kanssa ja ootko ollu tyytyväinen yms? ite hain just vaihtoon sts:n kautta 2013-2014 vuodeks niin ois kiva kuulla ihan kaikkea mitä vaan jaksat kertoa! :) kiitti ihan hulluna! btw millon sait perhetiedot?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, STS:ssaan oon ollut ihan kohtalaisen tyytyvainen. Aika kallishan tama organisaatio on eika nama palvelut ole mitenkaan erityiset. Ma kuitenkin sain hyvan perheen ja oon tykanny tosi paljon, joten en tieda kuinka paljon ne oikeasti sitten panostaa siihen, etta vaihtareilla on hyvat, turvalliset perheet :>. Toisilla jarjestoilla tyypit vaihtaa perheita, mutta oon kanssa kuullut muutamia juttuja STS:n perheenvaihtajista, joten en sitten tieda kuinka usein sita tapahtuu. Jostain muistan kuulleeni, etta yksi kymmenesta vaihtaa STS:lla.
      STS:lla on sitten niita viikon mittaisia lomareissuja, kuten NYCin valmennusleiri, jolle meikakin osallistu, matka Hawaiille, ja kai joku Disney world reissu. NYCin valmennusleirista en ihan rehellisesti tykannyt. Oli tosi mahtavaa nahda ne kuuluisat kohteet, mutta muuten leiri oli sekava, eika mun mielesta tuhannen euron arvoinen.
      Aluevalvoja toiminnasta oon kuullut hyvia juttuja mun kavereilta. Mun aluevalvoja on mukava nainen, mutta se ei hirveasti ole jarkannyt meille toimintaa, joten olen vahan surullinen siita. Suomen toimistoon oon sen sijaan erittain tyytyvainen :)
      Mutta kaiken kaikkiaan STS on yhta hyva organisaatio siina missa muutkin. Lahtisin edelleenkin talla vaihtoon, koska vaikka se onkin kallis, se on myos luotettava.
      Toivottavasti tama auttoi yhtaan, sori kun vastasin nain myohaan!

      ja ps. sain perhetiedot 4.6. eli pari kuukautta ennen lahtoa. ONNEA VAIHTOVUODELLESI!!

      Poista
  3. Makaroonilaatikko = macaroni casserole ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahha, joo ajattelinkin etta mun beef box ei ollut oikein :D

      Poista
  4. Mikä kamera sulla on? Sun kaikki kuvat on nii hyvä laatusii :-)

    VastaaPoista