21.5.2012

paketti suomeen/suomesta

Vaikka oon yrittanyt olla miettimatta kotiinlahtoa, jaljella ois viela 20-something paivaa, mun on kuitenkin pitanyt jo jollain tavalla asennoitua, etta nopeasti se 14.6. lahestyy. Viimeisia tuliaisostoksia pitaisi hankkia ja viettaa aikaa perheen ja kavereiden kanssa, mutta tarkeimmaksi kysymykseksi on noussut, MITEN IHMEESSA SAAN KAIKEN TAMAN ROIHNAN TAKAISIN SINNE POHJOLAAN? Hassua miten se on muuttunut kymmenessa kuukaudessa - elokuussa mietin miten saan vuoden vaatteet Jenkkeihin yhdessa matkalaukussa, eika hirveasti tullut kylla mietittya, etta miten kuljetan ne vuoden ostokset sitten kotiin...
Mulla oli about kaksi vaihtoehtoa mitka voisin toteuttaa: voisin ostaa toisen matkalaukun ja maksaa ylimaaraista siita, tai aloittaa postittamisen. Paadyin jalkimmaiseen, jotta mun ei tarvitsisi hankkia uutta matkalaukkua (yli 100 dollaria joka tapauksessa) ja sitten maksaa viela siita lentokentalla, ja pelata, etta joku laukku haviaa valilaskujen takia yms.
Pari viikkoa takaperin (okei, no kuukausi sitten) pakkasin kolmeen mukamas-suureen-laatikkoon mun kaikki painavat tavarat - levyt, kirjat, dvd:t, ja muuta pienta turhaa tavaraa, joita en enaa tarvitse taalla, ja lahetin ne kohti Suomea. Luulin, etta se olisi halpaa... kaikkea muuta. Kolmesta laatikosta maksoin yhteensa 200 dollaria, pienoinen shokki mulle. Ja viela tarvitsee lahettaa varmaan ainakin kaksi laatikkoa....  Mun ainoa lohtu talla hetkella on, etta ne ne olivat painavia tavoroita, ja tanne jai vaatteet, korut, kengat ja jotain pienta, jotka toivon mukaan ei paina niin paljon. Fingers crossed. 

ps. niita joita kiinnostaa, niin paketit ovat saapuneet jo Suomeen, kesti noin pari viikkoa, joten ihan nopeasti ne laivan mukana kulkee. :-)


001 004 008

Pari kuukautta sitten Suomi-aiti lahetti mulle viimeisen paketin, joka sisalsi muutamat lahjat host-perheelle, seka muutama tuhat kiloa suklaata. Lahjat ehdin jo antaa perheelle (kaduttaa vahan, etta annoin ne heti.. olisi pitanyt saastaa myohemmaksi). Suklaata maisteltiin vahan, mutta suurin tarkoitus silla on, etta annan lopussa kavereille pienen muiston musta - Fazerin suklaapatukan!

 053 055 069 026
Yksi lahjoista oli tama super-suloinen Muumi-tarjotin, joka paatyi tommoiselle jalustalle eteiseen, mista sen nakee ensimmaiseksi, kun astuu sisaan :-) 025 029
Tama oli henk. kohtaisesti mun lemppari: Suomen muotoinen lampomittari - Celciuksilla! Hahah.

 # Ensimmaisessa kuvassa nakyy kuva tuosta astiapyyhkeesta, joka on talla hetkella mun aluevalvojalla, koska jatin sen vahingossa sen vaihtari-illallisen jalkeen sinne. Toivottavasti saan sen takaisin! Kuvasta puuttuu myos Muumimamma-astiaratit, koska en loytanyt niita mistaan, joten en voinut kuvata niita. Yksi on jossain saastossa, mutta en tieda mihin se toinen havisi... Yhdessa vaiheessa sita kaytettiin niin paljon, etta Kenny sanoi, etta se on varmaan pesussa :-D

2 kommenttia:

  1. vähä kallista lähettää noita paketteja :D ja kauheen nopsaa sun vaihtovuos on menny siellä! :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. on joo aika kallista... mutta niin olisi uuden matkalaukunkin ostaminen ja siita maksaminen lentokentalla :) ja niin on! nopeasti tuo 10 kk hujahtaa.

      Poista